Auto-Gaz Adres
montaż serwis cenniik raty mapka galeria inne usługi
 
» Montaż
Instalowane przez nas systemy pochodzą od znanych i sprawdzonych producentów i gwarantują bezawaryjną i bezproblemową eksploatację.

Montujemy instalacje gazu propan-butan do następujących rodzajów silników/napędów:

  • Gaźnik
  • Wtrysk jednopunktowy
  • Wtrysk wielopunktowy
  • Wtrysk sekwencyjny

Oferujemy kompletne zestawy do samochodów 3, 4, 5, 6, 8 cylindrowych.

Stosujemy wtryskiwacze gazowe firm:
RAIL HORIZON
MATRIX
VALTEC
FACH (TAURUS)
MAGIC (HI propan)

W naszym zakładzie montujemy:
KME DIEGO/G3
KME DIEGO DI
KME /BINGO
AGCENTRUM ZENIT
LUBRYFIKACJA
ZBIORNIKI Stako/Irene/Bormech

Chętnie doradzimy najodpowiedniejszą instalację do Państwa auta oraz zbiornik. W części przypadków musimy w tym celu obejrzeć auto (ilość miejsca pod maską, wielkość bagażnika oraz miejsca na koło zapasowe itd.)

System wtrysku sekwencyjnego DIEGO G3

System sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej ze sterownikiem DIEGO jest urządzeniem zaprojektowanym do stosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) z katalizatorem i sondą Lambda.

Zastosowano wydajny i szybki procesor dla sterownika -, pozwala to na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną, w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra. Zastosowano samodiagnozę systemu LPG.

Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu.

Zestaw może być zaadaptowany do wszelkich silników z wielopunktowym wtryskiem, pośrednim wtryskiem paliwa. Sterownik może współpracować z ośmioma sekcjami wtryskiwaczy benzynowych oraz z wieloma rodzajami wtryskiwaczy gazowych m.in. Horizon, Matrix, Valtek, etc. Pracuje także prawidłowo w samochodach bez sekwencji wtrysków oraz z rozwiązaniami pośrednimi, ponieważ każdy kanał pracuje niezależnie.

Zastosowano dozowanie gazu bezpośrednio przed zawory silnika – tak, jak w układach benzynowych, co w praktyce elminuje możliwość wystąpienia efektu płomienia zwrotnego - tzw. "strzałów"

G3 to brak zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym w czasie jazdy. Posiada tryb automatycznego przełączania. Sekwencyjny system wtrysku gazu firmy KME otrzymał w 2006 r. Medal Europejski.

Instalacja gazowa z produktami firmy KME spełnia rygorystyczne normy emisji spalin EURO/III/IV/V oraz normy ONZ E67.01/E110. W 2006r. KME otrzymało prestiżową nagrodę "Kryształowy Liść Dębu" za najbardziej ekologiczny system na rynku polskim.

Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) DIEGO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.



KME DIEGO DI

Diego DI - pierwszy polski system sekwencyjnego wtrysku gazu dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Firma KME jako pierwsza w Polsce wprowadziła do sprzedaży pierwszy polski system sekwencyjnego wtrysku gazu dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Jest to pierwszy produkt tego typu zaprojektowany i produkowany w Polsce.

System Diego DI sprzedawany jest w formie kompletnego zestawu zawierającego starannie dobrane niezbędne elementy dla prawidłowego montażu w samochodzie. Zestawy są uniwersalne, nie są dedykowane do konkretnego modelu auta. Do każdego auta dostępna jest instrukcja przykładowego montażu zawierająca wskazówki ułatwiające montaż. Po montażu systemu Diego DI należy wgrać odpowiednie oprogramowanie dla konkretnego typu silnika (kodzie silnika). Takie rozwiązanie zapewnia prostą kalibrację.

System Diego DI jest łatwy w montażu przez staranny dobór i kompletacje elementów zestawu oraz dedykowane oprogramowanie dla konkretnych silników. W sterowniku Diego DI zintegrowano moduł OBD zapewniający pełny dostęp do systemu diagnostyki samochodu OBD II/EOBD w celu monitorowania pracy silnika i zapewnienia bezpieczeństwa pracy. Sterownik Diego DI posiada również wbudowany emulator czujnika ciśnienia paliwa.

Zestawy przeznaczone są przeznaczone dla samochodów z całej grupy VW. Obecnie dostepna jest wersja na 4 cylindry.

Wszystkie zestawy zawierają listwę wtryskową najwyższej klasy Rail Horizon



Elektronika BINGO

Bingo S - produkowany przez KME, system elektroniki do instalacji gazowych. Jest stosowany we wtryskach wielopunktowych. Sterownik Bingo-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowania składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS i RPM.. Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy. Panel sterujący umożliwia przełączenie zasilania benzyna – gaz.

Współpracując z liniowym czujnikiem poziomu gazu np. KME_PW1, AEB 1050, BRC 0-90) umożliwia wskazywanie poziomu gazu przy pomocy 5 diod LED.

Bingo M - produkowany przez KME unowocześniony sterownik z udoskonalonym programem mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej, niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym emulatorem do monowtrysków. Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu.


Zenit

Najnowszym produktem firmy AGCentrum będącym na rynku jest system sekwencyjnego wtrysku gazu LPG i CNG - "ZENIT". Nowy sterownik wtrysku gazu jest rozbudowanym i zaawansowanym systemem sterowania, który zastał opracowany w firmie Auto Gaz Centrum. Głównym założeniem producenta było wykonanie kroku w stronę nowoczesnych, sekwencyjnych systemów sterowania wtryskiem gazu przystosowanych do wymagań zarówno najnowszych samochodów jak i nieco starszych rozwiązań. Opracowano sterownik, który może właściwie pracować z każdym wielopunktowym wtryskiem benzyny zapewniając poprawność pracy tego systemu oraz skuteczność systemu gazowego.

Najważniejsze zmiany względem poprzednich systemów, wprowadzone w sterowniku ZENIT to:

  • sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie.
  • funkcja "Max Power" - przełączenie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów.
  • możliwość odłączania bądź załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych i gazowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania.
  • możliwość kalibracji sytemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji prędkości obrotowej . Pozwala to na stworzenie punktów kalibracyjnych mapy gazowej dokładnie odpowiadających charakterystyce wtryskiwaczy benzynowych.
  • proste i dobrze znane menu oraz takie same procedury regulacyjne i obsługowe jak w poprzednich systemach.
  • montażysta z poziomu własnego komputera PC ma możliwość zaktualizowania oprogramowania centrali i uzyskania w ten sposób nowej funkcjonalności.

Przykładowe kompletacje:


NIEMIECKI ZESTAW LUBRYFIKACJI – dodatkowa ochrona np. przy gniazdach ceramicznych

Korzyści z zastosowania lubryfikatora:

  • Oczyszcza i smaruje nagrzane i wysuszone ściany zaworów, zapewniając utrzymanie normalnego poziomu chłodzenia gniazda zaworu
  • Zmniejsza wypalanie gniazd zaworów
  • Redukuje gromadzący się nagar (substancja powstająca na skutek spalenia mieszanki paliwowej)- powód wypalenia zaworów i gniazd
  • Oczyszcza i kontroluje nagar gromadzący się w wszystkich partiach cylindra jak również zapobiega powstawaniu nowego nagaru
  • Usuwa i kontroluje poziom nagaru gromadzącego się na tłokach oraz na pierścieniach tłoków
  • Utrzymuje niską emisję poziomu spalin - niski poziom zawartości tlenku węgla w spalinach
  • Eliminuje koszty naprawy wszystkich partii cylindra gdzie osadza się nagar
  • Zmniejsza zużycie elementów silnika

Polecany do niektórych modeli samochodów japońskich i Fordów powyżej 2000r


Zbiorniki

Montujemy zbiorniki między innymi firm:

» STAKO

» BORMECH

» IRENE

Występują dwa rodzaje zbiorników:

  • Walcowe (montowane w bagażniku, pojemność od 10 do 200 litrów)
  • Toroidalne (montowane w miejsce po kole zapasowym, pojemność od 34 do 77 litrów )
  • Toroidalne zewnętrzne (montowane pod samochodem w miejscu koła zapasowego, pojemność od 34 do 77 litrów)

Dopasowanie najlepszego zbiornika do danego modelu auta następuje po obejrzeniu auta (znaczenie ma np. wielkość bagażnika, wielkość miejsca na koło zapasowe itd.)

Posiadamy wielozawory firmy Tomasetto do w/w zbiorników.

W komplecie do wielozaworu występuje wlew gazu i szczelna obudowa.

Uprzejmie informujemy, że jedynym urzędem uprawnionym do wystawiania duplikatów homologacji (np. w przypadku zagubienia) jest transportowy Dozór Techniczny. Jeśli potrzebujecie Państwo wyrobić taki dokument – prosimy wejść na stronę TDT i wypełnić formularz oraz dokonać wpłaty za duplikat zgodnie z podaną tam instrukcją w:
http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/duplikat-poswiadczen-zbiornikow-lpg.html



Przy obecnej różnicy w cenie benzyny i gazu LPG montaż instalacji gazu w samochodzie daje duże oszczędności zobacz


Typ instalacji odpowiedni dla danego samochodu jest uzależniony od rodzaju silnika zobacz
 
Marys, Łódź 93-458, ul. Wędkarska 18, tel. (42) 680 10 54, kom. 608 622 229, Email

Fundacja Dom w Łodzi